Zo voorkom je de 3 meest voorkomende skiblessures | Zo voorkom je de 3 meest voorkomende skiblessures

Zo voorkom je de 3 meest voorkomende skiblessures

infraligne - skiblessures

Heb jij ook een skitrip gepland? Elk jaar trekken honderdduizenden Belgen op wintersportvakantie. Velen keren terug met blessures. Wat opvalt is dat vooral beginners erg blessuregevoelig zijn. En dat je heel wat blessures relatief makkelijk kan voorkomen.

1. Knieblessures

Ongeveer één op drie skiblessures heeft te maken met de knieën. Goed opletten is de beste preventie, maar soms valt een valpartij niet te vermijden. Gelukkig blijft wie voldoende spiermassa heeft rond de knieën, vaker van een ernstig letsel gespaard.

2. Schouderblessures

Ongeveer 15% van de skiblessures situeert zich rond de schouders. Hoofdoorzaak is het ongelukkig neerkomen op de schouder. Ook hier bepaalt de sterkte van de spieren de ernst van de kwetsuur.

3. Beenblessures

Beenblessures maken ongeveer een zesde van de skiblessures uit. Vooral het onderbeen is erg vaak het slachtoffer van bruusk remmen of een verkeerde draaibeweging.

Je leest het al: opletten is de boodschap. Maar ook je spieren op voorhand trainen kan heel wat ski-ellende voorkomen.

Wat kan je doen?

Bij Infraligne hebben we een speciaal pre-skiprogramma ontwikkeld, perfect op maat van wintersporters, maar ook nog een heleboel andere kuren om je conditie (terug) op peil te brengen. De unieke combinatie van beweging, infrarood, voedingsadvies en professionele begeleiding maakt je niet alleen weerbaarder en fitter, maar zorgt er ook voor dat je afslankt waar nodig.

> Bereid je nu al voor op je skivakantie

Oeps! Je browser lijkt verouderd te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om deze website optimaal te gebruiken.