Zeg niet ‘lentekuis’, maar ‘full-body work-out’ | Zeg niet ‘lentekuis’, maar ‘full-body work-out’

Zeg niet ‘lentekuis’, maar ‘full-body work-out’

De lentekriebels hangen in de lucht. Je kijkt reikhalzend uit naar zomerse temperaturen, gezellige avonden met vrienden en daguitstapjes naar de kust. Het zonovergoten plaatje zit gebeiteld in je hoofd. Bijna. Want je lichaam oogt iets minder ‘zomerproof’ dan je zou willen. Onmogelijk om nog voor de zomer in vorm te raken? Think again.

De komende weken staat er vast en zeker een grootscheepse lenteschoonmaak op de planning. Kijk je op tegen dit jaarlijks ritueel? Schrijf de ‘lentekuis’ niet af als een lastig karwei, maar bekijk het als de ultieme gelegenheid om je huishouden te combineren met een stevige work-out. Deze 4 huishoudelijke taken evenaren een bezoek in de gym.

Stofzuigen: 180-200 calorieën per uur

Laat geen enkel hoekje onaangeraakt, kruip onder elke kast en verplaats je stoelen en tafels. Hoe grondiger je te werk gaat, hoe meer calorieën je verbruikt.

Afstoffen: 50-150 calorieën per uur

Hier zit het geheim in snelle en krachtige bewegingen. Als je armspieren beginnen te branden, weet je dat je goed bezig bent. Knijp je gewoonlijk een oogje dicht voor de pluisjes bovenop die hoge kast? Trek er dit keer dan een krukje bij en geef die stoflaag er goed van langs.

Ramen wassen: 180-250 calorieën per uur

Om je ramen te laten blinken, gebruik je niet alleen je armen. Terwijl het zeepsop vrolijk alle kanten uit spettert, herontdek je verschillende spiergroepen in je schouders en rug. Om je hele lichaam gelijkmatig te trainen – “Hoe, mijn ‘goeie’ kant?” – wissel je regelmatig van arm.

Vloer dweilen: 230 calorieën per uur

Dit is misschien wel de meest complete oefening van de hele reeks. Door op de juiste manier te dweilen, train je namelijk zowel je boven- als onderlichaam. Ga bij elke dweilbeweging squatgewijs door de knieën en span je buikspieren zolang mogelijk op. Zo kweek je een stevige derrière en gaat je buik er even strak uitzien als je kraaknette vloer. Wil je de intensiteit van je work-out nog wat opkrikken? Kies dan voor old skool schrobben op je knieën.

Wedden dat je al iets enthousiaster aan de lentekuis begint?

Met een individueel programma van InfraLigne verbrand je nog meer calorieën. Maak snel een afspraak en geniet van onze lenteactie.

Oeps! Je browser lijkt verouderd te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om deze website optimaal te gebruiken.