Corona-update: #stayhealthy met onze maatregelen. Klik hier voor alle informatie

Gezond eten = lekker en gevarieerd eten | Gezond eten = lekker en gevarieerd eten

Gezond eten = lekker en gevarieerd eten

gezond eten

 

De meeste mensen die gezond willen eten, denken dat ze lekker eten moeten opgeven. Maar dat klopt natuurlijk niet. Voor gezonde voeding hoef je helemaal niet in te boeten op vlak van smaak. Dat zou het erg moeilijk maken om een gezonde levensstijl vol te houden.

 Wist je dat we bij InfraLigne onze oefeningen in unieke infraroodcabines aanvullen met professioneel voedingsadvies? Onze voedingsconsulenten kennen alle tips en tricks om lekker én gezond eten klaar te maken. Met onderstaande weetjes kan je alvast zelf aan de slag voor een eetpatroon dat jou een fitter en gezonder leven bezorgt.

Maak het jezelf niet te moeilijk

Als je op zoek gaat naar manieren om gezond te eten, word je om de oren geslagen met allerhande superfoods en recepten waarvan je de ingrediënten zelfs niet terugvindt in de supermarkt. Voor de avonturiers onder ons kan het best eens leuk zijn om te experimenteren. Maar meestal heb je geen uren de tijd om boodschappen te doen en in de keuken te staan. Een belangrijke tip is dus: blijf bij de basis. Werk met ingrediënten die je al kent én lekker vindt.

Puur natuur

Gezond eten draait vaak om natuurlijke, onbewerkte producten. Wat je zelf doet, doe je beter. De bewerkte vleesgerechten in het koelvak zien er op het eerste zicht aantrekkelijker uit dan hun pure varianten. Je krijgt echter een pak minder calorieën op je bord als je van een puur stukje vlees vertrekt en het bijvoorbeeld zelf bewerkt met verse kruiden. De nieuwe smaken die op deze manier vrijkomen zullen je aangenaam verrassen.  

Gezond eten als comfort food

Op een echte baaldag grijp je al snel naar zogenaamd ‘comfort food’ om jezelf te troosten. Een pakje friet, een hamburger, een diepvriespizza, … Het vet en de suikers in die producten geven je tijdelijk een goed gevoel. Maar gezond eten dat heerlijk smaakt, geeft je gelukshormonen een veel stevigere boost. Je kan dus net zo goed een gezonde versie van je favoriete comfortfood maken. Denk bijvoorbeeld aan:

– zelfgemaakte pizza met volkoren pizzadeeg, passata, groenten, ham en mozzarella

– zelfgemaakte hamburger met een volkorenbroodje, mager rundergehakt en tzatziki in plaats van mayonaise

– ‘frietjes’ van pompoen, wortel en zoete aardappel uit de oven

– …

Slimme porties om van te smullen

Krijg jij je honger maar moeilijk gestild met een kleine maaltijd? Loop dan zeker geen uren rond met een rammelende maag. Onze voedingsspecialisten zullen je bijvoorbeeld meegeven dat gezonde tussendoortjes een absolute must zijn om je metabolisme op gang te houden. Maar ook als je daar niet mee toekomt, zijn er andere opties. Zo kan je je maaltijdporties op een gezonde manier vergroten:

– vul je volkorenspaghetti aan met sliertjes courgette of pompoen

– meng bloemkoolcouscous of broccolirijst onder je gewone couscous of rijst

– snij stukjes vers fruit bij je muesli

 

> Krijg je die gezonde eetgewoontes maar moeilijk onder de knie? Onze voedingsconsulenten helpen je lekker en gezond eten

Oeps! Je browser lijkt verouderd te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om deze website optimaal te gebruiken.