Daarom houden InfraLigners een eetdagboekje bij | Daarom houden InfraLigners een eetdagboekje bij

Daarom houden InfraLigners een eetdagboekje bij

Het nut van een eetdagboek

Wie ‘InfraLigne’ zegt, denkt ‘infraroodcabine’. Maar wist je dat onze methode ook heel wat andere hulpmiddelen beschikbaar stelt, die net als de infraroodcabines een rechtstreeks effect hebben op jouw resultaten? Ons eetdagboekje is daar een mooi voorbeeld van. Dat springt misschien niet zozeer in het oog, maar is een belangrijke sleutel naar jouw streefgewicht.

Wat is een eetdagboekje?

Een eetdagboekje is een gepersonaliseerd ‘heen- en weerschriftje’ dat je thuis invult en telkens opnieuw meeneemt naar je InfraLigne-studio. In de eerste plaats gebruik je het om zorgvuldig bij te houden wat je eet. Zowel jij als je voedingsconsulent halen daar waardevolle inzichten uit.

Daarnaast kan het interessant zijn om ook je gevoelens bij te houden in het boekje. Staan er op een mindere dag meer ongezonde tussendoortjes in je notities? Of eet je die dagen net te weinig? Door samen met je coach bepaalde verbanden te leggen, kan je je eetpatroon op korte termijn sterk verbeteren.

Op papier of digitaal: aan jou de keuze

Een berichtje versturen terwijl je naar je favoriete serie kijkt, snel even door je Instagram-feed scrollen, mailtjes checken, … Is jouw smartphone of tablet een verlengde van je arm? Dan vind je het vast handig om ook je eetdagboekje digitaal bij te houden via onze website. Ben je eerder te vinden voor pen en papier? Gebruik dan een fysiek exemplaar van ons eetdagboekje. Hoe je je eetgedrag bijhoudt, is niet van belang. Dát je het doet zoveel te meer. Kies dus zeker voor een manier die het best bij jouw levensstijl past.

De 3 belangrijkste voordelen van het eetdagboekje

1. Je legt snel je slechte eetgewoontes bloot

Door een eetdagboekje bij te houden zie je makkelijker waar het fout loopt. Eet je bijvoorbeeld elke dag een reep chocolade? Dan moet je dit ook elke dag noteren. Zo word je je bewuster van die gewoonte. Bovendien voelt het niet prettig aan om ongezonde voeding neer te schrijven. Om dat onaangename gevoel te vermijden, ga je vanzelf twee keer nadenken vooraleer je naar dat stuk chocolade grijpt.

2. Je verbetert de variatie in je voeding

Afwisseling is een perfecte manier om af te vallen. Hou het interessant in de keuken en kies bijvoorbeeld niet altijd voor een rauwkostsalade bij het avondeten, maar bereid eens een groentemix in je wok. Ben je verknocht aan pasta? Geef dan ook aardappelen en rijst eens een kans.

3. Je krijgt structuur in je voedingspatroon

Als je noteert hoeveel en op welke tijdstippen je eet, krijg je een duidelijk en objectief beeld van je dagelijks voedingspatroon. Soms eet je meer dan je denkt en op andere momenten krijg je misschien te weinig binnen. In het laatste geval vertraagt je verbranding en val je minder snel af. Ook maaltijden of tussendoortjes overslaan wordt dus verleden tijd.

Geprikkeld door ons eetdagboekje? Ontdek dan zeker de rest van de InfraLigne-methode.

Oeps! Je browser lijkt verouderd te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om deze website optimaal te gebruiken.