5 tips om meer te bewegen tijdens je zomervakantie | 5 tips om meer te bewegen tijdens je zomervakantie

5 tips om meer te bewegen tijdens je zomervakantie

P--06-2017_InfraLigne_website_opgeblazen2

Op vakantie kom je los van het dagelijkse ritme waaraan je thuis gewend bent. En daar is niks mis mee. Integendeel: pas door de sleur even te doorbreken kan je volledig ontstressen. Of je nu naar uitgestrekte stranden, indrukwekkende bergen of een leuke streek in eigen land trekt. Toch houdt zo’n deugddoende pauze ook een risico in. Want wie in vakantiestemming verkeert, durft bepaalde gezonde gewoontes wel eens in de wind slaan.

Niks zo verleidelijk als eindeloze buffetten, kleurrijke cocktails en heerlijk geurende kraampjes. Maar eens je de remmen loslaat, doen één of twee weken vakantie je gezonde inspanningen van thuis al snel teniet. Bovendien ben je op vakantie geneigd om vooral veel te rusten. En dat gebrek aan beweging schaadt je figuur net zozeer als ongezonde voedingskeuzes. Daarom sturen wij je graag op reis met enkele tips om je spieren tussen het relaxen door toch aan het werk te zetten.

1. Duik het zwembad in

Op de meeste zonnige bestemmingen is er geen gebrek aan hemelsblauwe zwembaden. Ben jij er ’s morgens als de kippen bij om met je handdoek een ligstoel te claimen? Neem dan tussen het zonnen door een verkoelende plons in het water. Enkele baantjes trekken, ter plaatse trappelen, … elke vorm van beweging helpt je dat dessertje van de vorige avond eraf werken. Of waarom zou je niet eens een groepsles aquagym proberen? Daarmee train je wellicht ook je lachspieren!

2. Ga op verkenning

Reis je naar een bergachtig gebied? Steek dan een paar stevige schoenen in je koffer en trek de natuur in. Je zal verbaasd zijn over hoeveel moois je op die manier ontdekt. Een idyllisch strand nodigt dan weer uit tot romantische avondwandelingen. Die voelen nauwelijks aan als sporten, terwijl je toch heel wat calorieën verbrandt als je los zand doorploegt. De streek overdag verkennen? Daar leent een gehuurde fiets zich perfect voor. Je hoeft daarom niet meteen je fysieke grenzen af te tasten. We zouden niet willen dat je de rest van je vakantie met stijve spieren in een ligstoel hangt …

3. Neem de benen

Op vakantie heb je zeeën van tijd. Plan je een museumbezoek, een rondtocht langs enkele bezienswaardigheden of een shopuitje in de gezellige winkeltjes in het centrum? Laat de huurauto, bus of taxi dan eens links liggen en wandel op eigen tempo naar je bestemming. Vergeet bij warm weer geen flesje water in je tas te stoppen. Zeker bij inspanning moet je voldoende blijven drinken.

4. Trek je goede gewoontes door

Jog je thuis regelmatig enkele kilometers bij elkaar? Neem je loopschoenen dan gewoon mee op vakantie en zet die goede gewoonte verder. De kans is bijzonder groot dat het weer op vakantie beter zal meevallen dan in ons Belgenlandje. Een totaal nieuwe omgeving stimuleert je bovendien om een iets langere route uit te stippelen. Lopen de temperaturen overdag te hoog op om te sporten? Neem dan de gezonde beslissing om er alleen bij het ochtendgloren of het avondrood opuit te trekken.

5. Vraag om een vakantieprogramma in je InfraLigne-studio

Naar een infraroodcabine zal je op vakantie wellicht lang moeten zoeken. Daarom hebben onze coaches een oefenprogramma opgesteld dat je zelfs vanop je ligstoel tot een goed einde kan brengen. Zo hoef je onze oefeningen geen enkele week te missen. Misschien oefenen ander vakantiegangers wel spontaan met je mee!  

Met al dat bewegen kan je af en toe een verfrissende én gezonde snack gebruiken. Kan je niet weerstaan aan de ijsjes die op vakantie je pad kruisen? Lees dan hier onze tips om er de gezondste varianten uit te kiezen

Oeps! Je browser lijkt verouderd te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om deze website optimaal te gebruiken.