3 tips voor een gebalanceerde skivakantie | 3 tips voor een gebalanceerde skivakantie

3 tips voor een gebalanceerde skivakantie

j-7686-01-2016_infraligne_blog_winter2

‘Ein glühwein, drei Bier und Zwei Sachertorte, bitte’

Het wintersportseizoen is aangebroken. Tijd om hogere (en koudere) oorden op te zoeken, voor je jaarlijkse skivakantie. Als volleerde bergkoning(in) verbrand je een berg calorieën, terwijl je sierlijk naar beneden glijdt. Of toch niet? Hoewel de skivakantie een sportieve onderneming lijkt, toch kan je weegschaal na een weekje skiën vreemde cijfers vertonen. Natuurlijk winnen vijf dagen op de bergflank het nog steeds van een week stilzitten in de zetel. Tijdens één uur sneeuwpret verbrand je al snel 500 calorieën. Maar wist je dat één glühwein en één warme choco (ohne Sahne) die inspanning al volledig tenietdoen? Met onze drie eettips slalom je gelukkig moeiteloos om zulke valkuilen heen. Zo kom je geen grammetje bij op vakantie.

1. Een goede voorbereiding is het halve werk

Vaak zijn de dagen vóór de eigenlijke vakantie doorslaggevend. Je bent thuis al wat geneigd om te zondigen – in vakantiesfeer, weet je wel – en tijdens de autorit loopt het de spuigaten uit. Om de haverklap werk je een koek naar binnen, trek je een zak snoep open en spoel je alles door met enkele stevige slokken ‘echte’ cola. Voorkom dit rampscenario door thuis een gezonde fruitsalade, wat groenten en lekkere nootjes in te pakken. En om je dorst te lessen, drink je toch gewoon water?

2. Weersta de verleidelijke bergkeuken

Tijdens je vakantie kruisen eindeloze hotelbuffetten voortdurend je pad. Omdat je al dat lekkers wellicht toch al betaald hebt, is de verleiding groot om een royale portie op te scheppen. Laat je van je sterkste kant zien, en loop regelrecht naar de salades. Bij het ontbijt kan je je wel gerust even laten gaan. Niet met een indrukwekkende stapel croissants op je bord, wél met eten waar je minstens tot aan de lunch mee toekomt. Kies bijvoorbeeld voor een kom havermout, magere kwark, fruit en/of een eitje.

3. Het gevaar van de après-ski “Ich bin so schön , ich bin so toll. Ich bin der Anton aus Tirol!”

Wie skivakantie zegt, denkt après-ski. En laat dat nu net de grootste boosdoener van je hele bergavontuur zijn. Alles wat uit de tapkraan stroomt of in de meest kleurrijke formaties opgediend wordt, staat haast stijf van de suiker. Toch hoef je de après-ski niet elke dag te skippen. Leg jezelf ’s morgens deze eenvoudige keuze voor: een iets te calorierijke lunch, een dessertje na het avondeten óf een aantal drankjes als het skiën erop zit. Heb je je toch laten gaan in de bergen? Kom dan na je skivakantie wat extra sporten, bij een Infraligne-studio bij jou in de buurt. We wensen je veel skiplezier!

Oeps! Je browser lijkt verouderd te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om deze website optimaal te gebruiken.